Niemiecki koncern produkujący żywność dla dzieci uznał fakt, że kubki smakowe polskich i niemieckich dzieci są identyczne. Producent obiecał, że popularne risotto z marchewką i indykiem już wkrótce będzie miało identyczny skład na rynku polskim i niemieckim. 

Chorwacka agencja ds. żywienia przeprowadziła niedawno badanie, w którym porównała te same produkty różnych producentów sprzedawane w Chorwacji oraz na zachodnich rynkach UE. Analiza wykazała, że słoiczek tego samego dania dla dzieci firmy HiPP (bio ryż z marchewką i indykiem) sprzedawany na niemieckim rynku zawiera 38 proc. warzyw i 15 proc. ryżu, podczas gdy to samo danie do kupienia w chorwackim sklepie zawiera jedynie 24 proc. warzyw i aż 21 proc. ryżu. Produkt różnił się też barwą i aromatem, a niemiecka wersja zawierała także więcej kwasów Omega-3. Mimo to cena za słoiczek w Chorwacji była aż o 54 proc. wyższa niż w Niemczech.

27 września br. producent risottta z marchewką i indykiem – firma HiPP – opublikowała komunikat, w którym wyjaśnia różnice w recepturach produktów dostępnych na różnych rynkach europejskich. Firma oświadczyła również, że „Risotto z marchewką i indykiem HiPP BIO zostanie odpowiednio dopasowane i niebawem będzie dostępne w sprzedaży w Polsce, z identyczną recepturą jak w Niemczech”.

ŹRÓDŁOCentrum Prasowe PAP
UDOSTĘPNIJ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Proszę wpisz nazwę użytkowniak