UOKiK prowadzi postępowania wyjaśniające w sprawie znacznego wzrostu cen masła w sieciach handlowych Lidl Polska, Jeronimo Martins, Tesco Polska, Auchan Polska, Carrefour Polska.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza przyczyny wysokich cen masła w sieciach handlowych. Urząd wszczął postępowania z własnej inicjatywy i postępowanie prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko jakiemukolwiek przedsiębiorcy. Urząd wystąpił do właścicieli sklepów o przesłanie korespondencji z dostawcami masła i oczekuje na odpowiedzi. – Po analizie przesłanych materiałów będziemy mogli ustalić mechanizmy kształtowania stawek za masło oraz sprawdzić, czy sieci handlowe nie wykorzystują silnej pozycji negocjacyjnej do wpływania na wysokość cen – tłumaczy prezes UOKiK Marek Niechciał.

Jak pisał w lipcu br. portal bankier.pl, „masło podrożało i to mocno – za kostkę płacimy blisko dwukrotnie więcej niż rok temu”. 12 lipca br. weszły w życie przepisy stawy o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej, która ma pomóc w eliminacji nieuczciwych praktyk handlowych w relacjach pomiędzy przedsiębiorcami działającymi w branży rolno-spożywczej. UOKiK prowadzi obecnie 12 spraw w ramach nowej ustawy. Kara za wykorzystywanie przewagi kontraktowej w maksymalnej wysokości to 3 proc. obrotu przedsiębiorcy osiągniętego rok wcześniej.

ŹRÓDŁOUOKiK
UDOSTĘPNIJ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Proszę wpisz nazwę użytkowniak